Hva kan vi hjelpe deg med?

Hodepine og nakkesmerter? Smerter i ledd? Smerter i musklatur? Ryggsmerter? Rehabilitering? Trening?

Spenningshodepine, stressnakke, migrene og svimmelhet

er vanlige plager blant nordmenn i dag. Nakkesmerter er en vanlig plage, og symptomene fortoner seg ulike fra person til person. Plagene dine kan bedres ved riktig behanddling. Ta kontakt med oss i dag for å starte din vei mot bedring.

Smerter i skulder og overarm

er en vanlig lidelse blant mange. De vanligste årsakene er blant annet å arbeide med armene over skulderhøyde, eller langvarig arbeide foran datamaskinen. Symptomene kan også stamme fra nakken, men gi utslag i albue og/eller skulder.

Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg mot en smertefri hverdag!

Smerter i ryggen.

Akutt lumbago, ischias, kroniske smerter og nedsatt beveglighet er noen av utfordringene tilknyttet ryggen. Det er svært viktig med riktig testing for å finne årsaken til ryggproblemene, da det også kan være omkringliggende årsaker til smertene.

Vi i CitySyd-klinikken har lang erfaring med muskel-/leddbehandling og treningsveiledning i forbindelse med ryggsmerter.

Har du en hofte- eller kneskade? Opplevd muskelstrekk? Prikker det i armer eller bein?

Årsakene til slike plager kan være mange. Overbelastning ved trening, overvekt, skader, feilbelastning er noen av årsakene.

Hos CitySyd-klinikken får du profesjonell hjelp til å kartlegge årsaken til dine symptomer, og individuelt tilpasset behandling for å bli bedre.

Smerter i fot?

All form for bevegelse belaster ikke bare foten, men videreføres opp gjennom beina og opp til ryggraden. Smerter i foten kan stamme fra ryggen eller andre ledd, og omvendt. Selv små normale fysiologiske forandringer kan utvikle seg til fotlidelser på grunn av overbelastning og repetisjon av funksjonsfeil.

Hos CitySyd-Klinikken får du en helhetlig behandling der vi fokuserer på å behandle årsaken bak smertene
Dynamiske såler

Vi tilbyr individuelt tilpassede såler formet av våre fysiotetrapeuter/naprapater.

Sålen er en dynamisk såle, det vil si at sålen stimulerer foten til å jobbe ut av og bremse feilstilling.

I tillegg til sålene vil du få øvelser og behandling etter behov. Du føles tett opp i perioden etter du har fått dine tilpassede såler. Op den måten kan vi endre sålene og øvelsene basert på dine behov.

Mobilisering

Mobilisering er en måte å behandle ledd på. Mobilisering er en spesifikk og leddnær tøyning. Det benyttes liten kraft og langsomme bevegelser for å oppnå normal funksjon i leddet.

Triggerpunktsbehandling

Har du muskelspenninger og smerter som stråler ut til deler av kroppen? Triggerpunktsbehandling brukes for å redusere muskelspenninger og minske en type smerteutstråling. Vi legger trykk på triggerpunkter og letter dine smerker.

Massasje

Massasje benyttes for å myke opp muskler og bindevev, og for å minske muskelspenning. Massasje kan også øke blodgjennomstrømningen til muskler og vev.

Rehabilitering og trening

Vi tilpasser hjemmeøvelser og treningsprogram til den enkelte. Vi arbeider mot å skape en god balanse mellom bevegelighet og styrke. Vi tar utgangspunkt i den enkeltes utfordringer, og skaper et oppfølgingsprogram for å sikre din suksess i rehabiliteringsperioden.