Hodepine og nakkesmerter? Smerter i ledd?
Smerter i musklatur? Ryggsmerter?
Rehabilitering? Trening?

Hos CitySyd-Klinikken får du en helhetlig behandling der vi fokuserer på å behandle årsaken bak smertene

Spenningshodepine, stressnakke, migrene og svimmelhet

Dette er vanlige plager blant nordmenn i dag. Nakkesmerter er en vanlig plage, og symptomene fortoner seg ulike fra person til person. Plagene dine kan bedres ved riktig behanddling. Ta kontakt med oss i dag for å starte din vei mot bedring.

Smerter i skulder og overarm

Dette er en vanlig lidelse blant mange. De vanligste årsakene er blant annet å arbeide med armene over skulderhøyde, eller langvarig arbeide foran datamaskinen. Symptomene kan også stamme fra nakken, men gi utslag i albue og/eller skulder.

Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg mot en smertefri hverdag!

Smerter i fot?

All form for bevegelse belaster ikke bare foten, men videreføres opp gjennom beina og opp til ryggraden. Smerter i foten kan stamme fra ryggen eller andre ledd, og omvendt. Selv små normale fysiologiske forandringer kan utvikle seg til fotlidelser på grunn av overbelastning og repetisjon av funksjonsfeil.

Mobilisering

Mobilisering er en måte å behandle ledd på. Mobilisering er en spesifikk og leddnær tøyning. Det benyttes liten kraft og langsomme bevegelser for å oppnå normal funksjon i leddet.

Triggerpunktsbehandling

Har du muskelspenninger og smerter som stråler ut til deler av kroppen? Triggerpunktsbehandling brukes for å redusere muskelspenninger og minske en type smerteutstråling. Vi legger trykk på triggerpunkter og letter dine smerker.

Rehabilitering og trening

Vi tilpasser hjemmeøvelser og treningsprogram til den enkelte. Vi arbeider mot å skape en god balanse mellom bevegelighet og styrke. Vi tar utgangspunkt i den enkeltes utfordringer, og skaper et oppfølgingsprogram for å sikre din suksess i rehabiliteringsperioden.

Smerter i ryggen.

Akutt lumbago, ischias, kroniske smerter og nedsatt beveglighet er noen av utfordringene tilknyttet ryggen. Det er svært viktig med riktig testing for å finne årsaken til ryggproblemene, da det også kan være omkringliggende årsaker til smertene.

Vi i CitySyd-klinikken har lang erfaring med muskel-/leddbehandling og treningsveiledning i forbindelse med ryggsmerter.

Har du en hofte- eller kneskade? Opplevd muskelstrekk? Prikker det i armer eller bein?

Årsakene til slike plager kan være mange. Overbelastning ved trening, overvekt, skader, feilbelastning er noen av årsakene.

Hos CitySyd-klinikken får du profesjonell hjelp til å kartlegge årsaken til dine symptomer, og individuelt tilpasset behandling for å bli bedre.

Dynamiske såler

Vi tilbyr individuelt tilpassede såler formet av våre fysiotetrapeuter/naprapater.

Sålen er en dynamisk såle, det vil si at sålen stimulerer foten til å jobbe ut av og bremse feilstilling.

I tillegg til sålene vil du få øvelser og behandling etter behov. Du føles tett opp i perioden etter du har fått dine tilpassede såler. Op den måten kan vi endre sålene og øvelsene basert på dine behov.

Massasje

Massasje benyttes for å myke opp muskler og bindevev, og for å minske muskelspenning. Massasje kan også øke blodgjennomstrømningen til muskler og vev.

Comments are closed.